Můj dnešní příspěvek není zaměřen přímo na Apple, ale s jedním produktem této firmy nepřímo souvisí…

Jako drtivá většina českých zákazníků ani já nejsem spokojen s cenami za služby našich nenasytných operátorů. Jelikož mi v posledních dnech končila smlouva a s ní i úvazek u O2, napadlo mě, že pro sebe zkusím, pod záminkou odchodu ke konkurenci, vytřískat nějakou výhodu. Vytočil jsem *11 a spojil se s příslušným pracovníkem operátora. Slečna s níž jsem hovořil mi samozřejmě nabídla pouze „výhodné“ balíčky a služby ze stálé nabídky. Tím mě bohužel neuspokojila a já ji požádal, zda by mě nemohla přepojit na retenční oddělení kde bych se pokusil lépe dohodnout. Vyhověla mi.

Za chvíli mě pozdravila další slečna. Sdělil jsem jí svůj úmysl opustit O2 a zeptal se jí, zda by mi nenabídla nějakou výhodu, kterou by mě přesvědčila zůstat. Ještě upřesním, že mám již řadu let studentský tarif O2 Pohoda (který se nedávno opět vrátil do základní nabídky O2) a mým požadavkem bylo, zůstat na přibližně stejném měsíčním plnění. V tu chvíli jsem dostával různé nabídky, které jsem až doposud od nikoho nedostal a v žádném ceníku nikde nenašel. Např. za 277kč, 80 volných min. do všech sítí, nějaké volné sms (už nevím jestli 100 nebo neomezeně do O2) a k tomu základní internet v mobilu se 150mb FUP. Celkem pěkné ale znamenalo by to úvazek a vyšší měsíční plnění. Trval jsem na mém současném tarifu. Nadhodil jsem, že bych k němu uvítal onen základní datový tarif zdarma. Po krátké domluvě jsme dospěli k řešení. Zůstal mi původní tarif, který mám na dobu neurčitou a k němu základní internet v mobilu zdarma na půl roku.

Pro mě jen částečné vítězství, jelikož 6 měsíců uteče jako voda. Nicméně nejsem vázán smlouvou a po půl roce mohu zkusit obdobnou strategii znovu u stávajícího i u ostatních operátorů a zároveň se pokusit přitvrdit při vyjednávání:)

Zajímalo by mě jakou zkušenost máte vy s retenčními nabídkami našich operátorů. Určitě se najde někdo s lepšími vyjednávacími schopnostmi než mám já a přispěje užitečnými tipy do diskuze.