Neděle 19.2.

V neděli večer jsem si konečně udělal čas na trochu kreativní zábavy v podání nedávno aktualizované kapesní verze Minecraftu na svém iPhonu 4S. Musím podotknout, že jsem se do hry opravdu zažral a strávil tak u ní nějakou tu hodinu nezřízeného hraní. Nicméně zábavu vystřídala potřeba a já prostě musel jít. iPhone, jež byl po celou dobu v plastovém krytu, jsem jen vsunul do kapsy a odebral se na onu místnost. Musím říci, že když jsem telefon opět vytáhl z kapsy a pohlédl na něj, šok, který mnou v daný okamžik otřásl, dal volný průchod událostím, jež jsem se v dané místnosti chystal provozovat. Na displeji se objevila zaoblená souvislá prasklina, která se táhla směrem od home buttonu přes levý dolní roh dotikové části displeje, až směrem k levé plastové hraně telefonu. Žádně otřepky či vlasové prasklinky kolem. Kdyby mi někdo mohl vysvětlit, jaký mohl mít daný sled událostí vliv na prasknutí displeje, budu mu moc vděčný, protože jak jistě chápete, vysvětlovat toto servisnímu technikovi při reklamaci a doufat v úspěch je naivismus.

Prasklina vypadala nějak takto. Bohužel tu původní jsem v danou chvíli neměl jak zdokumentovat.

Pondělí 20.2.

Hned druhý den jsem zavolal na technickou podporu online obchodu Applu. Technik, s nímž jsem hovořil, působil rozumě a snažil se celou situaci pochopit. Vysvětloval, že se může jednat o výrobní vadu. Nějaký výrobní kaz, který mohl časem zapříčinit znehodnocení materiálu předního skla či působení tlaku plastového rámečku na čelní sklo. Když jsem ho ujistil, že mi telefon nespadl, ani jsem s ním nikde nešvihl o futra, řekl mi, že zde je potenciální šance na úspěšnou reklamaci, jelikož případný náraz či pád přístroje hlídají senzorová čidla uvnitř přístroje. Technici prý navíc provádějí celkovou diagnostiku přístroje, při níž posuzují zda má prasklina charakter, jež byl způsoben právě pádem nebo nárazem. Toto vysvětlení mě trochu uklidnilo, jelikož mám ohledně pádů a nárazů svého iPhonu svědomí čisté. Dále se zeptal na mé bydliště a následně mě odkázal na nejbližší autorizovaný servis. Konkrétně Český servis, jehož pobočku mám hnedle „za barákem.“ Provedl jsem zálohu a vypravil se za nimi.

Zazvonil jsem na zvonek budovy a po chvíli přišla otevřít paní. Koukla mi do ruky a když poznala, že se jedná o Apple výrobek, upozornila mě, že musí zavolat kolegu (jinými slovy, ona ví o jabkách prd, tak zavolá zdejšího „odborníka“). Po chvíli přišel a zeptal se mě na předmět reklamace. „Prasklý displej iPhonu? Tak tohle vám neuznám. Je to evidentně způsobeno mechanickým poškozením.“ Inu kvalifikovaný odborník jen koukne a vidí.. Nicméně jsem trval na záruční opravě a tak trochu doufal, že v Praze se k mému případu nepostaví podobný „Éda z pošty“ jako zde v Plzni.

 

Pátek 2.3.

Teprve po devíti pracovních dnech od podání reklamace došlo v online sledování zakázek Českého servisu ke změně statusu opravy z „Probíhající“ na „Probíhající – čeká na díl.“ Že by konečně oprava?

 

Pondělí 5.3.

Opravu servisní technici nakonec vzdali a usoudili, že nejlepší bude poslat rovnou úplně nový kus. Já jsem samozřejmě spokojen a zároveň celkem mile překvapen.

 

Čtvrtek 8.3.

Reklamace byla , podle statusu v online sledování zakázek, vyřízena sice již v pondělí, ale iPhone dorazil nakonec až ve čtvrtek.

 

Jsem si plně vědom, že problém s prasklým displejem patří k těm nejčastějším a z hlediska reklamací také nejčastěji neuznatelným. Nicméně zrovna od Applu očekávám, aby k analýzám těchto, ale i jiných případů přistupoval profesionálněji než ostatní výrobci smartphonů. Vždyť to, že zákazníka ochudí o pár tisíc korun za opravu pro ně doopravdy není výhra. Proč? Jelikož nespokojený a otrávený zákazník nebude nadále ochotný vyhodit dalších 15.000 Korun za nový model a poohlédne se raději u konkurence (ne že by si tím o moc polepšil, ale znáte to, jde přeci o princip). Možná právě toho si jsou chlapci v Applu vědomi a tím pádem pokud je to možné, mění raději vadný kus ihned za nový.